Конотопський ліцей № 1, як учасник мережі асоційованих шкіл ЮНЕСКО, долучився до міжнародного проєкту “Навчати та вчитися за допомогою живої спадщини”, в межах якого учні та вчителі вивчають нематеріальну спадщину рідного краю. Про це повідомляє Конотопська міська рада.
Об’єкт їхнього дослідження стало кролевецьке переборне ткацтво. Вже пройдено кілька етапів дослідження, результатом якого є створення кролевецькими ткалями рушника (панно) за ескізом, що розробили учні ліцею №1.
Цьому передувала значна робота: переборне ткацтво стало елементом навчального плану учителів німецької мови, трудового навчання, математики, української мови та історії, а ліцеїсти разом з викладачами відвідали Музей Кролевецького ткацтва та долучилися до майстерки зі створення рушників.
Під час уроків діти писали сенкани – вірші з 5 рядків про вишитий рушник, вивчали мистецтво вишивки та ткацтва і нову лексику, формували маршрут та здійснювали математичні виміри, досліджували фігури у виробах кролевецьких майстринь та підготували ескіз для рушника з власних орнаментів.
Фахівці переборного ткацтва внесли свої корективи в цей ескіз (малюнки – схеми експонуються в музеї ткацтва), а ткалі Кролевця зробили виріб.
Наразі діти досліджують весь процес, що передує виготовленню рушника: від посіву льону до його збирання, обробки, створення нитки, її фарбування. Все це закріплюється практикою.
Так, у травні цього року конотопські ліцеїсти долучилися до відтворення старовинного обряду сіяння льону разом з працівниками музею Кролевецького ткацтва, ученицями Кролевецького №3 та народним колективом «Жива традиція».
Незабаром конотопці вчергове завітають до Кролевця, адже на часі – збирання урожаю льону, що зазвичай відбувається у вересні. А далі – видобуток волокон, прядіння ниток та виготовлення тканини.
Вивчення нематеріальної спадщини триває.