«Не менше 6 гривень»: чому деякі маршрути в Конотопі не обслуговує жоден перевізник

У Конотопі склалася ситуація, коли деякі автобусні маршрути існують лише «на папері». Приватні перевізники не бажають їх обслуговувати, а комунального автотранспорту банально не вистачає.

"ТопКонотоп" дізнавався, яка доля чекає на неактуальні маршрути та чому 4 гривні за проїзд — вже недостатньо.

Чому деякі маршрути існують лише «на папері»

Як розповів заступник міського голови Ігор Степанченко, на більшості маршрутів є постійні перевізники, які пройшли конкурс і стали перевізниками на один, два чи три роки. Також є маршрути (№№ 5, 7, 17), які обслуговуються за тимчасовими договорами, а це значить, що їх потрібно подовжувати кожні декілька місяців.Де-юре маршрут №17 закріплений за «Корунд-С», але фактично його обслуговують більше на власний розсуд

Посадовець заявив, що у місті також є маршрути, які перевізники вважають неприбутковими. На такі маршрути немає пропозицій під час конкурсів, тимчасово обслуговувати їх також ніхто не бажає. Серед таких — маршрути №9 та №17.

«Відсутність автобусів по деяких маршрутах пов'язана з тим, що жоден із перевізників не виявив бажання їх обслуговувати»

Ігор Степанченко, заступник міського голови

Директор «Корунд-С» Юрій Шкореда у свою чергу розповів, що деякі маршрути міста обслуговуються нерегулярно у зв’язку з поганим станом доріг, через що постійно ламаються автобуси. Підприємець каже, що належне курсування автобусів також залежить від ціни за проїзд. А небажання укладати договори на постійній основі також пов’язане з тарифом, адже міська влада не хоче їх підвищувати.

Юрій Шкореда підтвердив, що маршрут №17 дійсно був «корундовський», але наразі він їм не належить і автобуси туди не їздять. Він пояснив, що справа не тільки у відсутності належного дорожнього покриття, адже маршрут майже дублюють автобуси №3 та №8.

Актуальні та неактуальні маршрути

Директор «Корунд-С» запевняє, що всі маршрути, які вони обслуговують, є актуальними. Він додав, що в інших перевізників також немає неактуальних маршрутів. За словами підприємця, відсутність автобусів на певних маршрутах пов’язана з неналежним відношенням до перевізників міської влади.

А от за словами Степанченка, неактуальні маршрути є і, якщо далі не буде ніяких ініціатив з боку перевізників, їх будуть оптимізовувати. А щоб покрити ділянки маршрутів, які зараз не обслуговуються, доведеться редагувати всю маршрутну систему. Роботу в цьому напрямку, каже посадовець, розпочали ще на початку 2017 року. Для реалізації плану була потрібна наявність комунального автотранспорту. Проте через дії тодішнього директора КП «Конотопське трамвайне управління» Ігоря Назаренка комунальні автобуси не закупили.

Варто нагадати, що з початку так званої “транспортної війни” у Конотопі минув рік. Тоді перевізники влаштували бойкот та вимагали підвищення тарифів. Декілька днів приватні автобуси не виходили на маршрут, фактично паралізувавши місто. Після мітингу під стінами міської ради та рішення міського голови розірвати договори, деякі перевізники повернулись на маршрути та кілька тижнів працювали зі зниженими тарифами. Після «перемоги» над перевізниками міська влада анонсувала великі зміни у транспортній мережі міста . Планували закупити комунальні автобуси, запустити більше трамвайних вагонів тощо.

Начальниця управління економіки Конотопської міської ради Людмила Гапєєва розповіла, що 2017 року закупили три комунальні автобуси. Спочатку виділили приблизно 500 тисяч гривень на два автобуси, потім — ще 200 тисяч гривень. Загалом, за словами посадовиці, комунальних автобусів наразі п’ять. Вони закріплені за маршрутами №10 та №16: по два автобуси на кожен маршрут, ще один перебуває у резерві.

«Після підвищення тарифу до 4 гривень, комунальні автобуси стали рентабельними. Є потреба в додаткових автобусах, тому у 2018 році їх планують закупити, якщо депутати виділять кошти»

Людмила Гапєєва, начальниця управління економіки КМР

Закупівлю нового автотранспорту для КП «Конотопське трамвайне управління» анонсував й Ігор Степанченко.

Скільки має коштувати проїзд в автобусах

Напередодні підвищення тарифів на проїзд по місту, ТопКонотоп проводив опитування серед читачів, аби дізнатися чи готові вони платити 4 гривні за проїзд. Тоді більшість користувачів відповіла, що така ціна прийнятна.

За словами Степанченка, перевізники не припиняють розмов про підвищення тарифу до 5-6 гривень, але у міськраді цю тему не планують розглядати до кінця року.

«Тариф має бути не менше 6 гривень. Він додав, що минулого року, коли вперше піднімалось питання підвищення тарифу, «Корунд-С» пропонував підняти вартість лише на гривню-півтори, а не до 6 гривень, як розповідали в міськраді»

Юрій Шкореда, директор «Корунд-С»

«Коли робили розрахунки на підвищення тарифу до 4 гривень, ціна дизпалива, у нас всі машини їздять на дизпаливі, була 21 гривню. Станом на сьогодні — 26 гривень. П’ять гривень різниці, а тариф залишився без змін. До того ж, сьогодні-завтра ціна знову може підвищитись. Підвищення тарифу на проїзд — фактор, який не від перевізників залежить. Крім того, з нового року виросла мінімальна заробітна плата, а ціна проїзду залишилась така сама, тобто прибуток у підприємства залишився без змін, а ось витрати різко збільшились», — аргументує свою позицію Шкореда.

Як бачимо, ситуація зайшла у глухий кут: перевізники зацікавлені у підвищені тарифу, а міська влада не збирається робити цього. Комунальний транспорт нині не здатний охопити усі «проблемні» маршрути, а придбання додаткових автобусів, кажуть, відтягується через відсутність сесій.

Отже, важко спрогнозувати, коли маршрутки у Конотопі курсуватимуть на належному рівні. А тим часом у Сумах виконавчий комітет ухвалив рішення про підвищення вартості проїзду в маршрутках до 5 гривень.

Дивіться також: Мер Артем Семеніхін о 6 ранку особисто проконтролював, як їздять міські маршрутки