Талон до лікаря потрібен для того, щоб біля кабінету не створювалася черга, де всі будуть лаятися, з'ясовуючи хто за ким, хто відійшов і не прийшов, і за ким стояв той, хто відійшов, і чому хтось хоче бути попереду всіх, а хтось лізе "я тільки запитати".
Ще талон потрібен, аби запобігти скупчення народу біля кабінету, особливо якщо це відбувається в пік захворюваності, бо тоді люди отримують додаткову інфекцію один від одного. Та чи вирішує талончик ці проблеми? Давайте спробуємо розібратися.
В Конотопській ЦРЛ талончики видають до невролога, кардіолога, хірурга, окуліста, ревматолога, отоларинголога, онколога (лікар Баликін), уролога, ендокринолога а також на деякі лабораторні обстеження
В дитячій поліклініці - до кардіолога, стоматолога та окуліста. В результаті в поліклініку доводиться ходити двічі. В результаті це не тільки не позбавляє хворого від довгого стояння в черзі, а навпаки, стояти доводиться кілька разів.
В Конотопській ЦРЛ талончики видають до невролога, кардіолога, хірурга, окуліста, ревматолога, отоларинголога, онколога, уролога, ендокринолога а також на деякі лабораторні обстеження
Перший раз - в черзі за талончиком. Другий - за медичною карткою, адже щоб потрапити до дитячого окуліста в середу чи п'ятницю, талончик треба взяти в понеділок! А як бути пацієнтам з району, якщо в них по понеділках взагалі не ходять автобуси?
То, можливо, талончик позбавить від стояння під кабінетом? Аж ніяк! Біля кабінету лікаря завжди утворюється додаткова, жива черга. І це нормально, бо людям треба конче потрапити до лікаря. Декому необхідна невідкладна допомога, в когось медогляд, тощо.
Проте не хвилюйтеся, вам не доведеться стояти в живій черзі. За талончиком пропускають. Втім, на свій час ви потрапите лише якщо пощастить. Бо попередній пацієнт з талончиком ще досі не вийшов. А тут мами з немовлятами - вони завжди без черги. В результаті до лікаря хоч і потрапиш, та від нього виходиш в гіршому стані, ніж зайшов.
Дехто з лікарів принципово не приймає без талончика. Це ще гірше. Адже у когось може бути гострий біль чи прогресуючий запальний процес. Та хіба мало буває різних ситуацій? Це ж життя! Медицина має працювати заради людей, а не заради папірця.
Реальна історія
У дитини погана кардіограма. Лікар радить пройти кардіолога. Для цього в реєстратурі треба взяти талон. Наступного дня, вранці.
Ранок. 7.35. Реєстратура починає роботу о 7.30, але талонів вже нема. (Бо щоб їх отримати, треба було прийти не пізніше 7.00, зайняти чергу за талоном. І не сподівайтеся бути першими в ній, хтось обов'язково встигне раніше!) Що робити батькам? Прийти наступного разу?
Дитячий кардіолог працює в понеділок, середу та п'ятницю. Наступний понеділок - вихідний після Великодня. А на кабінеті у лікаря написано "В середу прийому нема". Виходить, наступний прийом аж у п'ятницю. Тобто, через тиждень. Це при умові, якщо пощастить-таки здобути горезвісний талон. А за тиждень багато всього може траптися, особливо якщо в дитини хворе серце. Таким чином впроваджена система, фактично, на 7 днів залишиає дитину без медичної допомоги.
Тож чи вирішують талони до лікаря ті задачі, які на них покладені? Відповідь очевидна. Можливо, настав час щось змінити? Зокрема, як показує досвід інших лікарень, частково цю проблему може вирішити впровадження електронних черг.